Kuna e-poes toodet füüsiliselt katsuda ei saa, on toote kirjeldused ja muud detailid eriti olulised. Igal tootel on nimi, pildid, kirjeldus, hind. Samuti tuleb lisada iga toote füüsilised omadused nagu maht, parameetrid, kaal või värv. Kui lisaks on tegemist mitmekeelsete või ka erinevate hindade ja tarnetingimustega ostukohtadega, võib tooteinfo korrektne haldamine osutuda peavaluks.
Kuid sellele leidub ka lahendus. Mis on PIM, millisel kaupmehel seda vaja on ja milliseid funktsionaalsusi see pakub? Need on küsimused, millele anname vastused järgnevas blogipostituses.
Nõudlus e-kaubanduse PIM-lahenduste järele on viimase kahe aasta jooksul märkimisväärselt kasvanud. Selle taga on jaemüüjate soov vähendada tooteinfo keerukust ühes või mitmes süsteemis (tavaliselt e-kaubanduse platvorm ja ERP).
Traditsiooniliste andmehaldussüsteemide probleem seisnes selles, et erinevatest allikatest pärinevad andmed ei olnud järjepidevad. Seda probleemi lahendavad täna PIM-id, mis on mõeldud keeruka tooteteabe haldamiseks. PIM-iga on kõigil ettevõtte osakondadel, tarnijatel ja turunduskanalite haldajatel ajakohane teave tooteandmete kohta.
Tooteteabe haldamise tarkvara (PIM- Product Information Management) aitab tõhusalt hallata kaubandusettevõtte tooteinfot, et tagada kõigile osapooltele täpsed, ühtsed ja ajakohased tooteandmed.
Mis on PIM-i peamine kasutegur?
PIM aitab värskendada erinevates poodides ühe liigutusega kõiki muudatusi, mida on vaja teha ning tagab andmete terviklikkuse kõigis süsteemides ja keskkondades.
PIMi saab API-de abil liidestada erinevate ettevõtte ja tarnijate ärisüsteemidega nagu ladu, ERP, analüütika ja e-kaubanduse platvorm.
PIM on nagu tooteteabe keskjaam, ühene “tõe allikas (SSOT- single source of truth), kust saadetakse andmeid erinevatesse süsteemidesse.
Milline kaupmees vajab PIM-tarkvara?
Ettevõtted, kes müüvad suurt hulka tooteid, saavad PIM-tarkvara kasutamisest kõige rohkem kasu. PIM on kasulik neile, kes müüvad palju variatsioone samadest toodetest, näiteks erinevates värvides ja suurustes riideid.
PIMi peaksid kaaluma kaupmehed, kellel on:
- 10 000 + toodet
- Erinevad turunduskanalid toodetele
- Mitmekeelne tooteinfo
- Tihti muutuv kaubavalik
Mis eristab PIM-i tootehaldustarkvarast?
PIM kogub erinevas formaadis andmeid mitmest andmeallikast ning ühendab need üheks tõe allikaks, suudab probleemseid andmeid tuvastada ja fikseerida ning teeb andmed kättesaadavaks kõigile levitajatele.
Miks kasutada PIM-i?
- Sujuvam koostöö tarnijatega/ tooteinfo omanikega
- Parem tooteandmete kvaliteet ja nende järjepidevus erinevates kanalites
- Üks tõe allikas toodete kohta ja ühtne tootekogemus kõigis kanalites
Millised on PIM tarkvara peamised funktsioonid?
- Võimalus koondada tooteteavet mitmest allikast, sealhulgas igat tüüpi andmebaasidest, tarkvarast, näiteks ERP või e-kaubandus ja failidest, Exceli tabelitest.
- Kohandatavad töövood ja protsessid. Näiteks kasutajate määramine, kes saavad avaldada või värskendada tooteteavet ja kasutajad, kes saavad muudatused heaks kiita.
- Filtrid ja otsinguvalikud, mis aitavad tooteid kiiresti leida, kasutades selliseid kriteeriume nagu toote füüsilised omadused (suurus, värv või kaal), hind, nimi või kirjeldus.
- Võimalus tooteteavet massiliselt värskendada, mis võib olla kasulik juhul, kui kasutajatel on vaja muuta suures koguses tooteid. Näiteks tootekategooria kõigi toodete kirjelduse muutmine ühe toiminguga, selle asemel et muuta iga toodet eraldi.
- Eri tüüpi failide, näiteks PDF-ide, piltide või videode haldamine.
- Keerukamate vajadustega ettevõtted vajavad sageli ka võimalust lubada partneritel, nagu edasimüüjad ja turustajad, pääseda PIMi ja kasutada tooteteavet oma veebisaitidel või e- poodides
Kes on need töötajad, kes kasutavad igapäevaselt PIM-tarkvara?
- Tootejuhid ja e-kaubanduse juhid kasutavad PIMi toodete ja tootekategooriate määratlemiseks ja jälgimiseks. PIM aitab hallata ka toodete vahelisi suhteid. Näiteks võidakse mõnesid tooteid müüa koos komplektina. Samuti saab PIM-is määratleda sarnased tooted, mis võivad vajadusel asendada teisi tooteid.
- Ettevõtte turundusosakond saab kasutada PIM tarkvara nii trüki- kui veebikataloogide ja reklaamikampaaniate loomisel, sest nende jaoks on vaja tooteteavet ja pilte.
- Tootmisettevõtted kasutavad PIMi oma toodete müümiseks mitmetes kanalites, näiteks veebisaitidel, e-kaubanduses või ostu-müügiplatvormides nagu Amazon ja eBay. Tootjad võivad PIM-i kasutada ka tooteteabe edastamiseks teistesse süsteemidesse, näiteks ERPi või PLMi (toote elutsükli halduse tarkvara).
Millised on PIM tarkvaraga seotud trendid?
Üks oluline trend on AI õpetamine ja kasutamine. Tehisintellektil on suur potentsiaal parandada suure hulga tooteteabe andmehaldust ja aidata kasutajaid keerukate ülesannete täitmisel.
Teine oluline trend on PIM-i üha suurem fookus kliendikogemusele ja mitte otseselt toodetele. Tarbija muutub üha nõudlikumaks ja brändid ning poed peavad oma tooteid pidevalt kohandama turgude muutuvale nõudlusele. Kuna paljud ettevõtted müüvad sarnaseid tooteid sarnaste hindadega, saab nende peamiseks eristamiseks olla ainult suurepärane kliendikogemus.
PIM tarkvara võimalikud probleemid
Integreerimine teiste lahendustega, näiteks ERP või e-kaubanduse tarkvaraga, on PIM tarkvara kasutavate ettevõtete jaoks ülioluline. Tooteteabe edastamise viis PIM-süsteemide ja muu tarkvara vahel võib märkimisväärselt mõjutada müüki ja tulusid. Ideaalne andmete migratsioon peaks olema täielikult automatiseeritud. Ometi pole see alati nii, ja nii võivad tekkida vead.
Milline PIM tarkvara on parim?
Saadaval on erinevaid PIM tarkvara pakkujaid ning on näha, et turg kasvab. Meie oleme kasutanud PimCore’i ja Akeneo PIM lahendust.
Kuid PIM ei pea olema tingimata konkreetne rakendus. Oluline on põhimõte ja tööriistakomplekt, mis võimaldavad tooteinfot hallata läbi mugava ja keskse süsteemi, millest peegeldatakse korrektne info kõigisse kanalitesse. PIM-ina võib kasutada ka näiteks e-poe mootorit või ERP süsteemi.