Baltic e-Commerce forum 2023

14. Märtsil leidis aset järjekordne Baltikumi e-kaubanduse suursündmus: “Baltic e-Commerce forum”, kus käsi seekord kõnelemas väga põnev osalejate seltskond.
Forumit külastas meie e-kaubanduse staeeg Aldar Reinberk, kes tegi sündmiselesitatud ettekannetest lühikese kokkuvõtte. Kokkuvõttes ei ole kaetud kõiki esitulisi vaid ainult neid mis pakkusied enam huvi ning tundusid olevat kasulikud ka lugejale.

Kokkuvõtvalt tuleb tõdeda, et ka selleaastane E-kaubanduse liidu poolt korraldatud suurüritus tõi taaskord ainult positiivseid emotsioone. E-kaubanduse liidu poolt korraldatud üritused on muutunud aasta-aastalt üha professionaalsemaks ja esinduslikumaks. Laval võtsid sõna tugevad valdkonna spetsialistid nii Eestist kui väljastpoolt. Ning Excpo alal olid esindatud paljud tugevad teenusepakkujad.

Näiteks: Adobe Commerce, Masinõppel baseeruv otsingu- ja soovitusmootir Klevu, Tarnelahendusi pakkuv Venipak, Keskkonnasõbralike pakkematerjalide tootja Woola, Kliendichat Askly, e-poodide tehnilisi lahendusi pakkuv FinestCommerce, Piiriülest tarnet pakkuv DHL, j.t.

Uudne lahendus pakiautomaatide turul.

Venipak paigaldas Tallinnas Lasnamäe Centrumi juurde Eesti esimese kontaktivaba pakiautomaadi.2023. aasta lõpuks paigaldab Venipak Eestisse 150 pakiautomaati.

Venipaki pakiautomaadid Eestis ainulaadsed, kuna kliendid saavad pakke vastu võtta kontaktivabalt. Kliendid saavad SMS-i koos lingiga Q-koodiga, mille järel tuleb QR-koodi näidata kaamerale, mis seepeale avab automaadi ukse. Kliendi jaoks ei ole vaja sisestada mingit infot, vaid näidata automaadi ukse avamiseks ainult koodi. Siiski QR-koodi kasutamiseks peab telefonil olema internetiühendus – aga kellel seda täna ei oleks. Lisaks muidugi saab kapi avada ka PIN-koodiga.

Vaata siit Acty poolt Tallinna Lennujaamale loodud QR-koodil baseeruvat Business Lounge ja Fast Track piletiostusüsteemi.

Miks kliendid meie lehelt lahkuvad?

Henry Burr Vaimost, pööras ümber meie senise mõtteviisi. Selle asemel, et küsida “miks kliendid meie lehel lahkuvad” peaksime küsima “kuidas panna nad meie lehelt ostma”.
Selle jaoks peame looma parema väärtuspakkumise ja lisastiimulid ning tõstma e-poe kasutusmugavust, eemaldades takistusi ostuteekonnalt. Ning kindlasti vastama kliendi kõhklustele juba ostuprotsessi käigus.

Henry Burr tutvutas oma esitluses ka väga põnevat konversioonivalemit, mida ma siia täpselt välja ei too ning selle teada saamiseks peate Henryga otse ühenust võtma.
Kuid toon välja selle valemi üldsõnastuse.

“Kui mina kliendina usun, et sinu toode vastab minu vajadusetele…ning mõistan, et pean pakkumisele kiirelt reageerima … omades siiski oma otuste üle kontolli … ja ma usun sinu lubadusse, siis ma ostan täna!”

Kuidas sisenenda suurele turule

Andreas Heiki, kes EAS’is aitab Eesti ettevõtetel jõuda UK turule, jagas oma mõtteid väljakutsete kohta suurtele turgudele sisenemisel.

  • Leia enda jaoks õiged kanalid ja fokusseeri täpsemalt sihtgruppi, et optimeerida turunduse kulu.
  • Kõrgema konkurentsi tõttu on teatud märksõnadele makstud reklaami kulu ligi 10 korda suurem. Ning paisates lihtsalt raha digireklamile ei ole paljude Eesti ettevõtete jaoks jätkusuutlik.
  • Ole kaval ja loominguline turundusplaanide ja ideede väljatöötamisel.

Kuidas lansserida oma brändi Amazonis?

Innels Amazoni agentuuri asutaja Andrejs Klimovskis, jagas nõuaneid, mida on oluline silmas pidada kui plaanid viia oma brändi Amazon keskkonda.

  • Andrejs purustas alustuseks müüdi, et Amazoniga saab edukalt müüa ainult nendel turgudel kus Amazon on füüsiliselt kohal, kuid väga edukalt saab müüa ka muudele turgudele. Ka Eesti on selle heaks tõestueks.
  • Väga oluline on teha korralikku eeltööd ning selgitada välha mida ostjad nõuavad. Sellise statistika ja analüütika jaoks on olemas Amazonil mitmeid tööriistu, mis aitavad teil leida populaarseid märksõnu ning analüüsida toodete müügipotentsiaali, konkurente, trende ja klientide statistikat.
  • Ka Amazonis tuleb, ennekõike alustades, maksta reklaami eest.
  • Et paistaksid konkurentsis silma, peab sul olema eristuv pakkumine. Kõige olulisem on tähelepanu pöörata sisule, et sinu toodete ja sinu ettevõtte kohta oleks piisavalt adekvaatset ja huvitavat sisu, mis mis oleks väärtuslik nii kleindile kui Amazoni indekseerimismootorile.
  • Mõtle oma ostjale ja koosta sõnum ning müügipakkumine vastavalt sellele.

E-kaubanduse logistika 2023

DHL juhatuse liige Kristina Laaneots tõi oma estluses välja palju huvitavaid statistlisi fakte tarbijate ootuste kohta tarneviiside eelistustel.

  • DHL hinnangul kasvab piiriülene e-kaubandus järgmise kahe aasta jooksul vähemalt neli korda.
  • Tarbijate käitumises on püsivad muutused ja vähemalt 35% on valmis maksma rohkem, et valida mugavamaid tarneteenuseid.
  • 49% ostjatest on jätnud ostu pooleli ebamugava või aeglase tagastuspoliitika tõttu.
  • 68% Y-põlvkonnast valib kaupmehe puhtalt pakutavate tarneviiside põhjal.
  • Kauba tekonna jälgimine on piiriülese kaubanduse puhul ostjale eriti ouline, et olla kindel kus tema poolt tellitud kaup parajasti asub.
  • Tarnepotsessi tasub vaadata koos terviku kliendikogemusega, milles tarneprotsess moodustab suure osa kliendi rahulolust kaupmehega.
  • 42% ostjatest plaanib teha jõulusisseostud varasemast varem, et vältida pühadeperioodi kõrgemaid hindu ja pikemat tarneaega.
  • 62% ostjatest ütlevad, et tarnekiirus mõjutab mõjutab oluliselt nende ostuotsust.
  • Jätkusuutlikkusse olulisus ostjate jaoks
    • 42% on valmis maksma rohkem loodussäästlike tarnelahenduste eest.
    • 83% on plaaninud eelistada jõuostude tegemisel kestliku mõteviisiga brände ja tooteid mis on loodussõbralikud.
  • DHL juhatuse liige Kristina Laaneots soovitused:
    • Täpsusta veebilehel kohe, et pakud rahvusvahelist tarnet.
    • Paku piisavalt erinevaid tarneviise, seal hulgas Express teenust
    • Ära varja tarnetasusid
    • Muuda kliendi ostukogemus võimalikult lihtsaks
    • Loo mugav tagastusvõimalus.

7 viisi kuidas tõsta ome e-poe kasumlikkust

Lauri Post Wunderfrontist käis rääkimas kuidas tõsta oma e-poe kasumlikkust ning tõi välja 7 meetodi kuidas seda teha ning tõi välja hulga vajalikke tööriistu:
Tööriistade nimekirja saat alla laadida Wunderfront lehelt.

Kuidas mitmekordistada müüki SEO abil?

Jaanus Lahe Convertal’ist tõi välja mitmeid olulisi müüte, statistikat ja nõuandeid otsingumoorite ja nendes positsioneerumise kohta.

  • Huvitavad faktid otsingumootorite kohta:
    • 68% protsenti ostuteekondadest algavad otsingumootirst
    • Otsingu kolm esimest tulemust saavad 54.4% klikkidest.
    • SEO tagab 1000+% rohkem liiklust kui orgaaniline sotsiaalmeedia.
    • 58.99% kogu veebide liiklusest tuleb mobiilidest.
    • SEO võib olla keeruline ja positsiooni otsingus määrab üle 200 teguri.
    • Suurtel turgudel otsingukohtade pärast konkureerides tuleb olla nutikas ja väga keskenduda spetsiifilistele märksõnadele.
    • 99.5% protsenti googeldajatest ei kliki tulemustele, msi asuvad google otsingu teisel lehel või sealt edasi.
  • SEO müüdid
    • SEO on kulukas – Ei, oleneb mis positsioonilt alustada ja kui tihe on konkurents sinu märksõnadele. SEO jaoks võib piisata korraliku , õigetele märksõnadele loodud, sisust.
    • Backlinkid on ohtlikud ja Google võib su lehele panna bloki – Ei, backlingid on väga väärtuslikud kuid neid ei tasu osta suvalistelt lehtedelt.
    • SEO on ühekordne töö – Ei, SEO on pidev töö kuna ka konkurendid ei maga ning otsingumootorite algoritmid muutuvad ajas.
    • Peab olema väga palju sisu ja väga palju märksõnu.
  • Huvitavad mõtted kaasavõtmiseks:
    • Kõrge kvaliteediga tagasilingikide (Backlinks) maksumus võib olla hirmutav kuid nad on seda väärt.
    • Olulisele märksõnale üles ehitatud blogipostitused toovad ka olulise liikluse.
    • Googlile meeldivad pikemaid ja hästi läbimõeldud blogipostitused, mida on huvitav lugeda.
    • Orgaaniline liiklus on kõige kõrgema kvaliteediga müügitulemuse suhtes.
    • Ära tee SEO-d endale vaid kliendile.
    • Paku sisuga väärtust ja toeta ostuteekonda.
    • Vali SEO strateegia. Ära ürita lahendada kõike.
    • Korrasta oma Google Analytics.

COVID-19 järgsed ostlejad on täielikult muutunud

Neuromarketing Lab asutaja Kristian Pentus tõi välja COVID-19 pandeemia järel muutunud tarbijate käitumise karakteristikud.

  • Neli peamist põhjust miks inimesed on jäädavalt pühendunud e-kauplejad:
    • Mugavus.
    • Efektiivsus.
    • Turvalisus.
    • Nauditav kogemus võrreldes tavapoega.
  • Pärast COVID-19 pandeemiat on tarbijad nõudlikumad ja kindlamad oma valikutes, kuid samas vähem keskendunud, hektilisemad ning käituvad kiirustavamalt.
  • Oluliselt on muutund kliendiprofiilid. 40+ vanuseklassi ostjate arv on ostlejate seas märkimisväärselt kasvanud.
  • Ja mis kõige olulisem, COVID-19 järgne ostleja ootab müüjalt perfektsust.
    • Rõhku tuleb panna pildikvaliteedile. Tootepildid peavad olema tõesed ja ausad. 22% tagastustest teostatakse vale mulje jätnud pilti tõttu.
    • Ostja ootab kiirust ja täpsust. Kiirust nii tarnes kui kommunikatsioonis. Ja seda nii ostueelses kui järgses protsessis.
      84% ostjates ostab suurema tõenäosusega kui sul on selgelt kommunikeeritud tagastusprotsess.
    • Mobiilidest tulev liiklus on järsult kasvanud. Ostjad ootavad, et sinu mobiliilisaid on perfektne.
    • Brändilojaalsus ei ole enam nii tugev kui enne COVID-19. Y ja Z generatsiooni esindajad hülgavad brändid kiiresti kui nendelt saadud kogemus pole ideaalne.
    • Arvustuste tähtsus on veelgi kasvanud. COVID järgne ostja teeb ostuotsuseid teiste ostjate ausa tagasiside põhjal.
    • Andmete turvavalisus on klientide jaoks väga tähtsal kohal. Ostja peab olema veendunud, et sinu sait on turvaline.
      Ja kui sinu e-pood ei näe välja korralik ja professionaalne, siis teeb ostja selle põhjal alateadliku järelduse, et ka sinu said turvalisus pole hea, ning ta valib konkurendi.
    • Ostja ootab paindlikke makselahendusi. Paku rohkem valikuid, eriti kui müüd rahvusvaheliselt.
  • Ka füüsilises poes ostlemise käitumine on muutunud. Ostjad hangivad üha rohkem, füüsilises poes viibides, informatsiooni konkureerivate pakkumiste kohta mobiilis surfates.
  • Kokkuvõtvalt ootab COVID-19 järgne ostja, et tema kliendikogemus oleks mugav, kiire ja meeldiv.

Kas oled valmis ligipääsetavuse akti jõustumiseks?

Digitaalse ligipääsetavuse ekspert Jakob Rosin tutvustas mis asi see European Accessibility Act” selline on ja kuidas selleks valmistuda ning pakkuda mugavat ostukogemust ka näegmispuudega inimestele.

  • Maailmas on kokku 1.3 miljardit puuetega inimest.
  • 2025 jõsutub Euroopa Liidus “European Accessibility Act”, mille eesmärk on toetada nägemispuudega inimeste navigeerimist veebilehtedel.
  • Sisuliselt tähendab see seda, et tehniliselt peavad e-kauplejad muutma oma veebilehte selliselt, et veeb oleks mugavalt navigeeritav klaviatuuri ning ekraanilugeriga.
  • Täna on 97% veebe ligipääsetavuse probleemidega.
  • Lisaks ekraanilugerile ja spetsiaalklaviatuuridele kasutavad puudega inimesed abivahendina ka ekrani suurendajaid, silmaasendi tuvastajaid, kõneprotsessoreid.
  • Oma veebi ligipääsetavuse testimiseks saad kasutada tasuta tööriista: https://wave.webaim.org

Personaliseeritud ostukogemused

Adobe Commerce (former Magento) esindaja Kristofer Zemowski rääkis kui oluline on brändidel konkurentsis püsimiseks ja müügi suurendamiseks pakkuda oma klientidele personaliseeritud lähenemist. Kristofer tõi välja ka mitmeid statistilisi fakte.

  • Personaliseering tähendab pakkuda klientidele õiged sõnumeid, õigel hetkel kogu ostuprotsessi vältel, kasutades kliendi käitumise ja profiili andmeid.
  • 71% B2C klientidest ja 73% B2B klientidest ootavad personaliseeritud kogemusi ning eelistavad ettevõtteid kes sellega hästi hakkama saavad.
  • 76% klientidest frustreeruvad kui nad ei leia lehelt seda, mida naad otsima tulid.
  • Korralikult tehtud personaliseering võib tõsta…
    • konversioonimäära lausa 10 korda.
    • käivet kliendi kohta 8 korda.
    • keskmise ostukorvi väärtust 9 korda.

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.