E-kaubandusest kõrini? Mida oma e-poes tehniliselt parandada enne, kui otsustad selle sulgeda

Tehisintellekt

Kui tunned, et sinu e-pood ei toimi ootuspäraselt, müüginumbrid on madalad ja kliendid ei soorita oste, võib tekkida kiusatus pood sulgeda. Enne drastilisi otsuseid tasub aga kontrollida ja optimeerida mõned tehnilised ja funktsionaalsed aspektid, mis võivad oluliselt parandada poe tulemuslikkust. Siin on konkreetsed sammud, mida e-poe omanikud ja arendajad võiksid teha enne lõpliku otsuse tegemist.

1. Laadimiskiirus ja jõudlus

Kui sinu e-pood on aeglane, siis on suur tõenäosus, et kliendid lahkuvad lehelt enne, kui jõuavad ostu sooritada.

Kuidas kontrollida:

  • Kasuta tasuta tööriistu nagu Google PageSpeed Insights või GTmetrix, et hinnata oma poe laadimiskiirust ja jõudlust.
  • Kontrolli, kas server on optimeeritud ning kas kood ja andmebaasid töötavad efektiivselt.

Mida parandada:

  • Optimeeri pildid ja failid – suuremahulised pildid aeglustavad lehe laadimist. Kasuta veebipõhiseid tööriistu või pluginaid (nt Magento või WooCommerce puhul), mis tihendavad pilte automaatselt.
  • Rakenda vahemällu salvestamist (caching), et vähendada serveri koormust.
  • Uuenda oma serveripaketti, kui praegune lahendus on ülekoormatud ja aeglane.
  • Ära suuna kliente otselinkidega otsingutulemuste lehele. 
  • Minimeeri Javascript ja CSS failid. Enamasti ei vaja see muud kui spetsiifilse mooduli paigaldamist ja seadistamist
  • Lehe ja sisuelementide ülevaatamine – Vähenda keerulisi animatsioone või mittevajalikke sisuosi, mis võivad koormata brauserit ja pikendada laadimisaega.

2. Mobiilioptimeerimine

Enamus kliente teeb ostuotsuse mobiiliseadmetest. Mobiilis kehvasti optimeeritud e-pood on üks levinumaid põhjuseid, miks kliendid ostu pooleli jätavad.

Kuidas kontrollida:

  • Testi oma e-poodi erinevates mobiilibrauserites ja seadmetes.
  • Kasuta Google’i Mobile-Friendly Testi, et hinnata poe kasutajakogemust mobiilseadmes.

Mida parandada:

  • Muuda navigeerimine lihtsaks ja intuitiivseks. Veendu, et menüüd ja CTA-nupud oleksid mobiilis kergesti leitavad ja vajutatavad.
  • Optimeeri checkout-protsess – see peab olema kiire ja lihtne ka väikese ekraaniga seadmetel.

3. Ostukorvi ja kassaprotsessi optimeerimine

Liiga keeruline või aeganõudev ostukorvi ja kassa protsess on peamine põhjus, miks ostud pooleli jäävad.

Kuidas kontrollida:

  • Jälgi ostukorvi hülgamise statistikat –. Selleks saad kasutada ka tasuta Google Analytics tööriista, kui see on korrektselt seadistatud. Või e-poe plavormipõhist statistikat. Kui sul on olemas kliendi poolt andmed ja luba neid kasutada, võta ühendust ja uuri, mis takitsas ostuprotsessi lõpuni viimast. Lisaks saad kasutada ka ekraani salvestuse tööriistu nagu näiteks Hotjar.com (mis küll ei kuva kliendi spetsiifilisi andmeid kuid loob mõistmise, kuidas kliendid e-poodi kasutavad).
  • Tee ise testoste, et kogeda protsessi kliendi vaatenurgast, või palu testotse teha oma tuttavatel/sõpradel.

Mida parandada:

  • Vähenda kohustuslikke samme kassas. Lisa võimalus osta ilma kontot looma.
  • Paku mitmeid maksevõimalusi ja selgita need protsessi käigus lahti.
  • Luba külalisena ostmine ja kasuta üheastmelist kassaprotsessi (one-step checkout).
  • Too selgelt välja tarneviiside valikud ja tarne hind.
  • Muuda kassaprotsess läbipaistvaks ja teavita klienti selgelt, mis etapid on veel läbimata. See minimeerib kõhklusi ja loob parema ülevaate kogu ostuprotsessist.
  • Turvalisuse – näita selgeid turvalisuse märke (nt SSL-sertifikaadid ja maksete turvalisuse sümbolid), et luua klientides usaldust ja vähendada hirmu andmete varguse ees.
  • Hoia kassa visuaalselt võimalikult segajatevaba. Esita kassas ainult vajalikku infot ja ära tekita kerget võimalust kassast ära liikuda.

4. Lehtede navigatsioon ja otsingufunktsioonid

Kehv navigeerimine ja kehvad otsingutulemused võivad klientide jaoks olla suur takistus.

Kuidas kontrollida:

  • Kasuta kuumakaardi (heatmap) tööriistu, nagu Hotjar, et näha, kuidas kasutajad lehte sirvivad.
  • Testi oma poe sisemist otsingumootorit ja vaata, kas tulemused on asjakohased.
  • Katkised lingid: Kasuta tööriistu nagu Screaming Frog või Broken Link Checker, et tuvastada katkised lingid, mis võivad segada kasutajakogemust ja vähendada lehe navigeeritavust.

Mida parandada:

  • Tee filtrid ja kategooriad selgemaks, et klient leiaks tooted kiiremini.
  • Paranda sisemist otsingut ja kasuta automaatset täiendamist (auto-complete), et otsing oleks kiirem ja mugavam.
    Filtrite optimeerimine: Lisa selged ja asjakohased filtrivalikud (nt hind, suurus, värv, tootekategooriad), mis võimaldavad kasutajatel kiiresti tooteid kitsendada vastavalt nende eelistustele.

5. Turvalisus ja SSL-sertifikaadid

Kui pood ei tundu klientidele turvaline, ei soorita nad oste.

Kuidas kontrollida:

  • Veendu, et leht kasutab HTTPS-protokolli. Kontrolli oma SSL-sertifikaadi kehtivust.

Mida parandada:

  • Uuenda aegunud sertifikaadid. Turvalisuse tagamine parandab nii usaldusväärsust kui ka otsingumootorite paremusjärjestust (SEO).
  • Lisa selged privaatsuspoliitika ja makse turvalisuse info lehele nähtavatele kohtadele.
  • Hoia oma e-poe tarkvara ja lisamoodulid pidevalt ajakohased.

6. Tootekirjeldused ja tootepildid

Halb või puudulik tooteinfo vähendab usaldust ja huvi ostu sooritamiseks.

Kuidas kontrollida:

  • Vaata, kas kõik tooted on piisava info ja piltidega varustatud.
  • Kontrolli, kas toodete kirjeldused on selged, informatiivsed ja SEO-sõbralikud.

Mida parandada:

  • Uuenda tootekirjeldused ja lisa tootevideod või kõrge kvaliteediga pildid, et anda ostjale parem ülevaade.
  • Lisa kasutajate hinnangud ja kommentaarid, et suurendada usaldust ja parandada SEO-tulemust.

7. Analüütika ja kliendi tagasiside kasutamine

Kui e-pood ei toimi, võib põhjuseid olla mitmeid, kuid kliendi käitumise mõistmine annab sageli olulist infot.

Kuidas kontrollida:

  • Kas sul on paigaldatud ja õigesti seadistatud Google Analytics või mõni muu analüütikatööriist?
  • Kogud sa regulaarset tagasisidet klientidelt?

Mida parandada:

  • Uuenda oma analüütika seadeid, et jälgida põhjalikumalt müügitulemusi, konversioonimäärasid ja kliendikäitumist.
  • Lisa küsimustikud või jäta võimalus ostu järel tagasiside andmiseks, et saada väärtuslikku infot, mida on võimalik poe arendamisel kasutada.

Kokkuvõtteks

Kui tunned, et sinu e-pood ei toimi ootuspäraselt ja kaalud selle sulgemist, siis enne selle otsuse langetamist on oluline kontrollida ja parandada kriitilisi tehnilisi aspekte. Väikesed muudatused võivad märkimisväärselt parandada kasutajakogemust ja müügitulemusi. Kui vajad abi keerulisemate tehniliste muudatustega, siis tasub pöörduda oma e-poe hoolduspartneri poole, kes saab vajalikud parendused ellu viia.

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.