Google ja kolmandate osapoolte küpsised: Uued valikud ja privaatsus Chrome’is

Tehisintellekt

Google on teatanud, et loobub plaanist kõrvaldada kolmandate osapoolte küpsised Chrome’i brauserist. Selle asemel kavatseb tehnoloogiahiid kasutusele võtta uue lahenduse, mis pakub kasutajatele rohkem valikuvõimalusi ja privaatsust. See otsus tehti teatavaks esmaspäeval, 22. juulil 2024, ning see on oluline muudatus, mis mõjutab kogu veebipõhist reklaamitööstust.

Mis on kolmandate osapoolte küpsised?

Kolmandate osapoolte küpsised (inglise keeles third-party cookies) on väikesed andmefailid, mis salvestatakse kasutaja seadmesse, kui nad külastavad veebilehte. Need küpsised võimaldavad kolmandatel osapooltel, näiteks reklaamivõrkudel, jälgida kasutajate tegevust üle erinevate veebilehtede ja koguda teavet nende sirvimisharjumuste kohta. Seda teavet kasutatakse sageli sihitud reklaamide näitamiseks, kuid see toimub tavaliselt ilma kasutajate teadliku nõusolekuta. Kolmandate osapoolte küpsised on blokeeritud sellistes brauserites nagu Mozilla Firefox ja Safari, et suurendada kasutajate privaatsust.

Google’i roll veebipõhises reklaaminduses

Google’il on tohutu mõju veebireklaamiturul, kontrollides üle 90% otsinguturust. Kolmandate osapoolte küpsised on olnud oluline tööriist reklaamijatele, võimaldades neil sihtida kasutajaid täpselt ja mõõta kampaaniate efektiivsust. Google’i otsus loobuda nende küpsiste eemaldamisest on tulnud pärast pikka kaalumist ja tagasiside kogumist erinevatelt osapooltelt, sealhulgas regulaatoritelt ja reklaamitööstus ettevõtetelt.

Mis on Privacy Sandbox?

Privacy Sandbox on Google’i algatus, mille eesmärk on leida uued meetodid kasutajate privaatsuse kaitsmiseks veebis, säilitades samas reklaami tõhususe. See sisaldab mitmeid API-sid (inglise keeles Application Programming Interfaces ehk rakendusliideseid), mis võimaldavad reklaamijatel sihtida ja mõõta reklaame ilma kasutajaid isiklikult tuvastamata. Näiteks Topics API tuvastab kasutaja huvid, Protected Audience API võimaldab reklaamide sihtimist ja Attribution Reporting API mõõdab reklaamikampaaniate tulemuslikkust.

Uue kasutajakogemuse raames pakub Chrome ühekordset teavitust, mis võimaldab kasutajatel määrata oma privaatsus eelistusi brauseri üleselt. See tähendab, et kasutaja saab teha informeeritud valiku, mis kehtib kõigil veebilehtedel, mida nad Chrome’i kaudu külastavad. Kasutajad saavad seda valikut igal ajal muuta brauseri seadetest, pakkudes neile paindlikkust oma privaatsuse kontrollimiseks.

Uus kasutajakogemus Chrome’is

Google’i uus lähenemine näeb ette, et kolmandate osapoolte küpsised jäävad kasutusse neile, kes neid ei keela. Kuid selleks, et suurendada kasutajate privaatsust, tutvustab Google uut ühekordset teavitust, mis võimaldab kasutajatel määrata eelistusi, mis kehtivad kogu Google’i sirvimiskogemuse jooksul. Kasutajad saavad seda valikut igal ajal muuta.

Regulatiivsed ja tööstuse reaktsioonid

Ühendkuningriigi konkurentsi- ja turuvalisus (CMA) ning teised regulaatorid on olnud Google’i plaanide suhtes kriitilised, väljendades muret, et Privacy Sandbox võib konkurentsi moonutada ja keskendada reklaamikulutused veelgi enam Google’i ökosüsteemi. Lisaks on reklaamitööstus väljendanud muret Privacy Sandboxi mõju üle reklaamitõhususele ja kampaaniate tulemuslikkusele.

Google’i testide tulemused

Google on hiljutistes testides näidanud, et Privacy Sandboxi API-d võivad pakkuda tugevaid tulemusi. Eksperimentides, mis viidi läbi jaanuarist märtsini 2024, saavutati Google Display Adsis 89% ja Display & Video 360 (DV360) puhul 86% reklaamikulude taastumine. Konversioonidele keskendunud kampaaniate puhul saavutati Google Display Adsis 97% ja DV360 puhul 95% konversioonide taastumine.

Kokkuvõte

Google’i otsus mitte kaotada kolmandate osapoolte küpsised, vaid pakkuda kasutajatele rohkem valikuvõimalusi ja privaatsust, on oluline samm veebipõhises reklaaminduses. Kuigi see otsus toob kaasa uusi väljakutseid ja kohanemisperioodi, näitavad esialgsed testid, et reklaami tõhusus võib jääda tugevaks ka uute meetodite kasutuselevõtuga.

Loe lisa: The Drum

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.