Kas su kliendid on väsinud lõputust scrollimisest? Ehk kas infinite scroll e-kaubanduses on hea või halb?

Tehisintellekt

Lõpmatu kerimine (inglise keeles Infinite Scroll) on veebidisaini tehnika, mis võimaldab sisu automaatselt laadida ja kuvada, kui kasutaja lehe allserva jõuab. See on muutunud populaarseks paljudes veebirakendustes ja sotsiaalmeedia platvormides, kuid kui see jõuab e-kaubandusse, tekib küsimus: kas lõpmatu kerimine on kasulik või kahjulik e-poodide jaoks?

Lõpmatu kerimise eelised e-kaubanduses

Suurem kaasatus ja lihtsam navigeerimine

Lõpmatu kerimine pakub kasutajatele sujuvat sirvimiskogemust, mis võib suurendada kaasatust. E-poodides, kus tooteid on palju, aitab lõpmatu kerimine vältida vajadust lehe vahetamiseks ja pakub sujuvamat sirvimiskogemust. See võib vähendada ostu- või sirvimiskatkestusi, kuna kasutajad ei pea pidevalt klõpsama „Järgmine leht“ nuppu, et rohkem tooteid näha.

Rohkem toodete avastamist

Lõpmatu kerimine võib aidata klientidel avastada rohkem tooteid, mis võivad jääda tähelepanuta, kui nad peavad lehti vahetama. Kui tooted laaditakse automaatselt ja pidevalt, on kasutajatel võimalus näha rohkem valikuid ilma täiendavate klikkideta. See võib olla eriti kasulik, kui teie e-pood pakub laia tooteportfelli, mida klientide huvi suurendamiseks tuleb pidevalt esitleda.

Kasutajakogemuse kohandamine

Lõpmatu kerimine võimaldab disainida kohandatud kogemusi, mis arvestavad kliendi sirvimisharjumusi. Näiteks võib süsteem kuvada tooteid vastavalt kasutaja varasematele ostudele või sirvimise ajaloole, muutes tooteotsingu veelgi sujuvamaks ja isikupärasemaks.

Lõpmatu kerimise puudused e-kaubanduses

Koormus ja laadimisajad

Lõpmatu kerimise peamine probleem e-kaubanduses on see, et kui seda ei seadistata õigesti, võib pidev sisu laadimine aeglustada lehte ja suurendada serveri koormust. Eriti suure tootekoguse korral võib iga uue laadimisega kaasnev lisakoormus halvendada saidi üldist jõudlust ja kasutajakogemust. Seetõttu on oluline, et lõpmatu kerimine oleks korrektselt seadistatud, tagades mitte ainult sujuva toimimise, vaidl ka lehe koormuse vähenemise.

Vähenenud navigeerimisvõimekus

Kuigi lõpmatu kerimine pakub sujuvat sirvimiskogemust, võib see muuta navigeerimise keerulisemaks. Kui kasutajad peavad leidma spetsiifilisi tooteid või naasma kindlatele lehtedele, võib lõpmatu kerimine takistada efektiivset ja kiiret navigeerimist. See on eriti problemaatiline, kui kasutajad otsivad täpset toodet ega soovi pidevalt kerida, et leida otsitud esemeid. Kuigi lõpmatu kerimine võib olla kasutaja jaoks mugav, ei lahenda see toodete leidmisega seotud probleeme. Selleks, et kliendid leiaksid kiiresti üles neid huvitavad tooted, tuleb e-poe filtrid, navigatsioonimenüü ja otsing seadistada nii, et kerimine poleks vajalik.

Valikuta lõputu kerimine

Lõputu kerimise kasutamine võib olla kasulik funktsioon, kuid oluline on tagada, et see ei piira kasutaja võimalust lehe lõppu jõuda. Kui lõputu kerimine on seadistatud automaatselt, nii et uusi tooteid laaditakse juba siis, kui kasutaja kerib lehe lõppu, võib see põhjustada olukorra, kus kasutaja ei saa kunagi lehe jalusesse (inglise keels footer-isse) ligi. See võib osutuda eriti frustreerivaks mobiilseadmetes, kus ekraan on piiratud ja kerimisliigutuste sagedus muudavad olukorra veelgi tüütumaks.

Kui lõputu kerimine on automaatne, on soovitatav pakkuda kasutajale ka selget nupuvalikut, mille kaudu nad saavad ise otsustada, kas soovivad laadida juurde uusi tooteid või mitte. See mitte ainult ei paranda kasutajakogemust, vaid tagab ka, et kasutajad saavad hõlpsasti ligi lehe lõpus olevatele olulisetele elementidele, nagu juriidilised teated, kontaktandmed või muud lehe jaluses olevad osad. Nupu olemasolu võimaldab kasutajatel kontrollida oma navigeerimist ja vähendab frustratsiooni, andes neile rohkem vabadust ja paindlikkust. Lisaks vähendab see lehe koormust kuna tooteid laetakse juurde ainult siis kui kasutaja seda selgelt soovib.

Kuidas lõpmatut kerimist e-poodides optimeerida?

A/B testimine

Lõpmatu kerimise efektiivsuse hindamiseks ja optimeerimiseks on soovitatav läbi viia A/B teste. Testides saab võrrelda lõpmatu kerimise mõju tavalise lehevahetuse meetodiga ja hinnata, milline lähenemine toob kaasa paremad tulemused, nagu suuremad konversioonimäärad ja madalamad hüppemäärad.

Koormuse ja jõudluse jälgimine

Tagamaks, et lõpmatu kerimine ei mõjuta e-poe jõudlust, on oluline jälgida koormust ja laadimiskiirus. Kasutage tööriistu, mis aitavad tuvastada võimalikke aeglustumise põhjuseid ja optimeerida lehe laadimiskiirus vastavalt vajadusele.

Selge navigeerimine ja filtreerimine

E-poodides, kus lõpmatu kerimine on kasutusel, on oluline tagada, et navigeerimine ja filtreerimine oleksid selged ja lihtsad. Kasutajad peaksid saama hõlpsasti leida soovitud tooteid ja navigeerida tagasi varasematele toodetele,tagamaks parema kasutajakogemuse.

Kokkuvõte

Lõpmatu kerimine võib pakkuda e-kaubanduses mitmeid eeliseid, sealhulgas sujuvamat sirvimiskogemust ja suuremat tooteavastamist. Samas on sellel ka mitmeid puudusi, sealhulgas lehe jõudluse ja navigeerimise probleemid. E-poodide jaoks on oluline kaaluda lõpmatu kerimise eeliseid ja puudusi, optimeerida selle kasutamist ning läbi viia testimisi, et leida parim lahendus oma klientide kogemuse parandamiseks.

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.