Kasv koos ettevõttega – meie arendaja Leiko lugu

Leiko on Actys Magento arendaja. Ta on töötanud siin peaaegu kolm aastat ja tunneb soovi kasvada koos ettevõttega. Leiko mainib Actyst rääkides oluliste väärtustena näiteks ausust, avatust ja kaasatust.

Loe intervjuust, kuidas ta Actysse jõudis, millised olid esimesed muljed ettevõttest ning kuidas eelnev kogemuste pagas praeguses töös kasuks tuleb.

 

Kuidas sattusid Actysse?

Sellega on natuke pikem lugu. Läksin kooli õppima informaatikat, et saada arendajaks. See tundus sel ajal popp eriala. Ülikooli vahepeal käisin aasta kaitseväes. Pärast seda läksin tööle kaubamüüjaks, aga taustal oli ikka soov arendajana töötada. Täiendasin end IT valdkonnas ja hakkasin otsima sellealast tööd, aga toona vähese kogemusega inimest ei tahetud tööle võtta. Siis sattusin ühe veebipoe juhataja tööpakkumise peale. Olin müügiga varasemalt tuttav ning uuel töökohal pidin ka mingil määral tellimustega tegelema. Samuti suhtlesin arendajatega, kes pakkusid veebipoele tuge. Mingi hetk kujunes välja nii, et hakkasin ise hoopis arendama, täiendama ja parandama selle veebipoe lehti. Seejärel läks nii, et minust sai arendaja ja teenust ei olnud vaja enam nii suurel määral sisse osta. Töömaht aga kasvas, mul oli palju uusi ülesandeid ja projekte, samal ajal teisi kohustusi vähemaks ei võetud. Ühel hetkel sain aru, et töö käib üle jõu.

Võtsin uuesti töökuulutused ette, kuid see oli minu jaoks väga negatiivne protsess. Mul oli kogemus nüüdseks olemas, aga platvormi, millega ma töötasin, Eestis eriti ei kasutatud. Maailmas on see väga laialdaselt levinud, aga Eestis oli ainult paar arendusettevõtet, kes sellega tegelesid. Seega lõin käega ja jätkasin samal töökohal, kuni tuli kaitseväe kordusõppus. Olime metsas, kui ühel ajateenijal tuli teade, et sai uuele töökohale. Ta soovitas mulle MeetFrank rakendust ning koju jõudes lappasin kolm päeva töökuulutusi. Acty kuulutust nägin mitu korda, otsiti Magento arendajat. Kandideerisin ja saingi vestlusele. Kui rääkisin oma eelnevast kogemusest ja selgitasin, et mina ehitasin ühele veebipoele suurema tooteliidese, siis selgus, et seda nad just otsisid. Nii ma Actysse tööle sattusin.

Millised olid muljed esimesest kohtumisest ja ettevõttest?

Ma olin varasemalt kokku puutunud kahe-kolme teise arendusettevõtetega. Selle põhjal mulle tundub, et arenduskontorites on enamasti hästi vaba õhkkond. Inimesed käivadki sussides või paljajalu ja tuntakse end mugavalt, müügikontorist väga erinev. Esimene mulje oligi, et siin on ka inimesed hästi chillid. Märkasin, et suheldakse omavahel ja see tekitas kohe sellise hea mulje, et tiimitöö käib. Sul on kogu aeg keegi kõrval, kelle käest küsida nõu ja tuge ning ei pea ühegi probleemiga üksi olema. See tekitas hästi hea ja turvalise tunde ning andis teadmise, et kui ma tulen siia, siis ma ei ole üksi.

Ja see tunne ei ole muutunud?

Ei ole. Ma algul arvasin, et see on ettevõttest tingitud, aga tegelikult sõltub palju inimestest. Ajapikku on siit läbi käinud erinevaid inimesi, kuid valideerimine on laias laastus jäänud samasuguseks.

Ehk siis tegelikult vaadatakse siin suhtumist ja inimest?

Jah, täpselt! Hinnatakse just sinu enda iseloomu. Et sobituksid sellesse seltskonda ja oleksid õige actykas.

Ja milline on siis üks õige actykas?

Minult on seda ka varem küsitud, aga ma siiamaani ei oska konkreetselt vastata. Töötajal ja Actyl peavad olema samad väärtused. Olulised on avatus ja ausus. Natuke peab seda suhtumist mõistma, mis meie jaoks tähendab avatud ja aus. Näiteks, kui eksisid, siis tunnista seda.

Millega hetkel Actys tegeled?

Täna olen Magento arendaja, peamiselt back-end, vajadusel ka front-end, aga ütleks, et lähen full stack arendaja alla.

Mida pead enda tugevuseks ja millist väärtust pakud?

Olen teistega suheldes aru saanud, et mul on natuke teistsugune töökogemuse pagas. Olen ise  klienditööga kokku puutunud ja teinud reaalselt müügitööd – seega oskan näha asju kliendi aspektist. Usun, et kuna olen olnud tellija poole peal, oskan küsida kliendilt õigeid küsimusi ja kaasa mõelda. Seda võib-olla kõik arendajad ei oska, kui pole sarnast töökogemust.

Kolm märksõna Acty kohta, mis esimesena meenub. Mis on suurim väärtus, mida hindad?

Rõõm töötegemisest – minu jaoks on kõige suurem väärtus Acty puhul see, et see on töökoht, kuhu tahan tulla ning kus ma soovin töötada. Ärkan hommikul üles ja mõtlen, et teeks tööd.

Kaasatus – igaüks meist loeb ja on ettevõttesse kaasatud.

Tunnen, et mind väärtustatakse – suhtumise erinevus eelmiste töökohtadega on väga suur selles osas, et siin nähakse mind kui väärtust ettevõttele, mitte nagu lihtsalt tööriista.


Millised on tulevikumõtted?

Ütleme niimoodi, et mul ei ole siiamaani tekkinud tunnet, et ma tahaksin ära minna. Ligi kolm aastat olen siin töötanud. Tahan kasvada koos selle ettevõttega ja siia panustada.

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.