Miks prognoosida nõudlust e-kaubanduses?

Mis on e-kaubanduses edu valem? Suurepärane kliendikogemus? Tootevalik ja  atraktiivne tooteinfo? Kiire tarne? Andmed? Jah, kõik see. See nimekiri on tegelikult palju pikem ning ükski neist ei ole enam konkurentsieelist andev tegur. Neist on saanud hügieenifaktorid. Erinevatele detailidele keskendumine on kindlasti ka vajalik, kuid suures pildis ei tasu unustada, et tegelikult taandub kõik sellele, kas ja kuidas pood vastab klientide soovidele ja nõudmistele.

Aga kuidas seda siis teada, mida tarbijad praegu tahavad, ja mis veelgi olulisem, mida nad võivad järgmistel päevadel, nädalatel või kuudel soovida või vajada? Kuidas planeerida järgnevaid aastaid? 

Nõudluse prognoosimisel on e-kaubanduse tarneahelas suur roll. Meetod aitab optimeerida varusid, paremini planeerida eelarvet, eesmärke, tööjõudu. Teha õigeid otsuseid näiteks turupotentsiaali, toote hinnakujunduse ja sisseostu osas. 

Nõudluse prognoosimine on analüütiline protsess, millega ennustatakse klientide nõudmisi kindlal perioodil tulevikus. Analüüsitavad tooted või tootekategooriad võivad olla need, mida olete juba aastaid pakkunud, aga ka uued.

Miks prognoosida oma poe nõudlust?

Miks prognoosida oma poe nõudlust?

Tänane tarbija teab, mida ta vajab, ja et tal on üldjuhul palju võimalusi, kust seda saada. Kui sinu poes on toode laost otsas, siis pöördub ta tõenäoliselt konkurendi poole.

Kui pole piisavalt varusid, on klient õnnetu. Kui varud liiga palju, läheb nende ladustamise alla liiga palju raha. Prognoosimine aitab tagada, et laos on piisavalt tooteid just siis, kui kliendid neid vajavad.

Suurenda bränditeadlikkust ja konversioone.

Analüüsi abil kogutud teave annab infot, millal on kõige parem korraldada sihitud kampaaniaid, et veelgi suurendada bränditeadlikkust ja saada lõpuks rohkem konversioone.

Nii optimeerid ka kulutusi turundusele. 

Tuvasta ja minimeeri ettevõtte kasvatamisega kaasnevaid finantsriske

Kui infot on piisavalt ja analüüs korrektselt tehtud, saab paremini kavandada uusi tooteid, olemasolevate arendusi või uutele turgudele sisenemist. Samuti aitab nõudluse prognoos teadlikumalt valmistuda olukorraks, kui turule tuleb uus konkurent või kui tekib majanduslangus.

Tööta välja nutikas hinnastrateegia

Nõudlus toote järele on üks suuremaid tegureid, mida hinnakujundamisel arvesse võtta. Mida suurem on nõudlus mingi toote järele, seda suurem on ka potentsiaalne kasum. Prognoosimise abil saad toote hinnastrateegiat vastavalt kohandada.

Nõudluse prognoosimise tehnikad

Kvantitatiivsed prognoosimudelid kasutavad varasemaid arvandmeid. Keskendutakse mõõdetavatele andmetele alates müügiandmetest kuni veebisaitide analüüsini, et teha kindlaks mustrid, mis annavad väärtuslikku infot. Levinumad uurimismeetodid on trendiprognoos ja ökonomeetriline meetod.

Kvalitatiivseid prognoosimeetodeid kasutatakse juhul, kui varasemaid müüginumbreid või muid mõõdetavaid andmeid pole. Selle asemel kasutatakse valdkonna ekspertide arvamusi või uuringuid. Näiteks turu-uuring, müügitöötajate ja kasutajatoe intervjueerimine, ekspertide intervjuud. Samuti saab analüüsi sisse võtta globaalsed või kohalikud majandusnäitajad.

NÄIDE:

Mõni aasta turul olnud e-kaubanduse ettevõte soovis vähendada varude kulusid ja parandada oma müüki. Spetsialistide abiga vaadati läbi konkreetsed tootekategooriad ning uuriti, millest oleneb nõudlus nende järele. Hinnati majandustegureid nagu tööhõive ja elukallidus konkreetsetes piirkondades. Tulemite abil oli võimalik koostada ennustavaid mudeleid ja teha teadlikke otsuseid selle kohta, milliseid tooteid laos hoida ja mida tarbijad olid valmis ostma. Ressursid sai ümber tõsta laovarudelt, mis ei müünud, neile toodetele, mis müüvad.

Kuidas alustada?

Andmeanalüüsi on võimalik teha nii käsitsi kui spetsiifilisemate meetodite ja mudelite abil hoolimata ettevõtte ja müügimahtude suurusest.

Alustada võiks küsimusest: kui head on teie andmed praegu?
Kui endal kompetentsid puuduvad, saab sisse ostetud andmespetsialisti abiga tuvastada probleemkohad ja hakata samm-sammult parema ülevaate suunas liikuma.

Oluline on jälgida ka seda, et analüüs oleks korratav protsess. Vaid nii saab prognoose võrrelda tegeliku müügiga. Need aitavad teil teha järgmise prognoosi jaoks vajalikud muudatused.

Tulemuste põhjal saab kohandada ka erinevaid eelarveid. Nõudluse prognoosimine aitab minimeerida varude kulusid ning kavandada turunduskulusid ja palju muud.
Sellepärast on oluline, et analüüsi põhjal saaksid eelarveread vastavalt planeeritud ja kohandatud.

Ja ei tasu unustada, et ka andmete kogumise ja andmekvaliteedi tõstmiseks on vaja eelarvet. Variant on kas analüüsikompetentsi teenusena sisse osta või panustada oma töötajate suutlikkuse.

Liitu Uudiskirjaga!

Ole kursisi viimaste trendide ja edulugudega,
et koguda inspiratsiooni ja ideid e-poe müügi tõstmiseks,
kliendikogemuse parendamiseks ja potsesside efektiivistamiseks.