Karupoeg Puhh
E-äri platvormivahetus
Karupoeg Puhhi lugu
Karupoeg Puhh on Eesti turul üks suurematest mänguasjapoodidest. Üle Eesti on kokku 12 kauplust. Lisaks sellele on Karupoeg Puhjh väga pika e-kaubanduse kogemusega.
Acty ja Karupoeg Puhh koostöö algas juba 2009 aastal, mil koostööst sündis esimene, karupoegpuhh.ee e-pood, toona küll nimega toys24.ee.
Projekti väljakutse
Karupoeg Puhh oli juba mõnda aega kasutanud Prestashop e-poe platvormi, kuid selle funktsionaalsus ning ka töökindlus ei võimaldanud viia ellu oma ambitsioonikaid eesmärke.
Karupoeg Puhhil oli plaan pakkuda paremat kliendikogemust olemasolevatele klientidele ning viia müük piiriüleseks ning see oli peamine motivaator mis pani mõtlema platvormi vahetusele. Otsiti platvormi mis võimaldaks skaleerimist ning oleks samas töökindel.
Toimiva e-äri üleviimine uuele platvormile on pea alati keerulisem kui luua lahendus alustavale e-kaupmehele. Toimiva e-äri puhul on juba välja kujunenud tööprotsessid ning ka kliendid on harjunud teatud kasutuskogemusega veebikeskkonnas.
Kuna Karupoeg Puhhi e-kanali müük oli aastast-aastasse korralikult kasvanud, siis oli ka suur väljakutse tagada, et müügimahud ei langeks e-poe lansseerimise järgselt.
Lahendus
Analüüsisime põhjalikult kliendi käitumist vanas veebis.
Uurisime mis kanalitest tulid peamised konversioonid ning kui suur osa konversioonidest on just orgaanilisel liiklusel. Projektides, kus viiakse toimiv e-äri üle uuele platvormile, tehakse sageli viga jättes SEO jaoks olulised autoriteetsed viited õigesti suunamata. Sellel võivad olla müügile väga tõsised tagajärjed olukorras kus suur osa konversioone tuleb just orgaanilisest otsingust.
Uurisime kliendi profiile ning koostasime selle põhjal veebikeskkonna disaini. Disaini luues võtsime arvesse ka konkurentsitihedat turusituatsiooni, kus eristuv disain ja loomulikult suurepärane kasutajakogemus saavad luua konkurentsieelise.
Võtsime ka Karupoeg Puhhi projektis kasutusele Acty kassalahenduse.
Loomulikult ei saanud ka selle projekti puhul ilma tööprotsesside automatiseerimiseta. Liidestasime kassasüsteemi e-poega, mis omnichannel brändide puhul nõuab teinekord põhjalikumat läbimõtlemist.